Seminaras LSMU „Biologija biomedicinos studijų kontekste”
Balandžio 24 d. biologijos mokytojai iš skirtingų Lietuvos regionų jau antrus metus iš eilės rinkosi į Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) organizuojamą seminarą „Biologija biomedicinos studijų kontekste“. Lietuvos biologijos mokytojų asociacijos valdybos pirmininko Simo Ignatavičiaus iniciatyva užmegzti ryšiai su šia Lietuvos aukštąja mokykla aktyviai plėtojami, kad biologijos mokytojai, šios asociacijos nariai, turėtų galimybę ne tik susitikti ir pabendrauti, bet ir pasitobulinti praktiniuose mokymuose.
Seminaro metu pedagogai išklausė ilgamečio LSMU Fiziologijos ir farmakologijos instituto dėstytojo doc. dr. Rimvydo Miliausko paskaitą apie elektrinį smegenų aktyvumą ir miego fiziologiją. Susipažinus su vokiečio H. Bergerio išradimo – elektroencefalogramos (EEG) – veikimo principais ir labai įdomiais, savitais elektriniais bei cheminiais nervų sistemos veiklos pokyčiais miegant, mokytojai skubėjo atlikti laboratorinių darbų, dirbdami grupelėmis po 2–3 žmones. Antrąją renginio dalį sudarė pranešimai ir praktiniai užsiėmimai histologijos ir embriologijos katedroje. Embriologijos muziejuje prof. Aleksandras Vitkus papasakojo trumpą šio muziejaus įkūrimo istoriją ir pristatė čia sukauptus eksponatus: įvairiu vystymosi laikotarpiu abortavusius ar įvairių raidos sutrikimų turinčius embrionus. Išklausius doc. J. Palubinskienės aktualią ir informatyvią paskaitą „Paauglystė – pasirengimo reprodukciniam laikotarpiui metas“, kiekvienas mokytojas turėjo galimybę naudodamasis moderniausiais mikroskopais apžiūrėti žmogaus reprodukcinių organų histologinius preparatus. Prof. dr. Ingrida Balnytė su visa savo katedros komanda pristatė inovatyvų tutorinio mokymosi metodą, kuris dažnai taikomas universitete, siekiant paskatinti sąmoningą studentų aktyvumą. Į problemą orientuoto mokymosi metodą išbandė ir biologijos mokytojai, dirbdami grupėse po 5 žmones. Mokytojai turėjo įgytas žinias apie organizmo pokyčius paauglystėje ir reprodukcinės sistemos ypatumus šiuo laikotarpiu pritaikyti praktikoje, bent trumpam įsivaizduoti esą gydytojai, išsiaiškinti ir nustatyti paciento (šiuo atveju paauglės) lytinio brendimo sutrikimo priežastis. Žinios ir išmanymas yra svarbu, bet gebėjimas jas sumaniai ir kūrybiškai pritaikyti praktikoje yra dar svarbiau.
Tikimasi, kad ši graži tradicija – bendradarbiavimas su vienu geriausių Lietuvos universitetų – bus tęsiama, nes tai puiki galimybė dalyvauti aukštos kokybės renginyje.
Plačiau skaitykite Biologijos mokytojos Skaidrės Barčienės straipsnyje ,,Biologijos mokytojams į pagalbą ateina aukštosios mokyklos”